Even voorstellen .. Johan Schaaf, alias Dr. Stentor
Er is mij door Stentorvaarders gevraagd om een start te maken met een nieuwe rubriek voor onze
Stentorclub website met, zoals u hierboven kunt lezen, de veelbetekenende titel: Dr. Stentor.
Stentorclub website met, zoals u hierboven kunt lezen, de veelbetekenende titel: Dr. Stentor.
Iedereen die al wat langer een Stentor bezit heeft natuurlijk ook zijn onderhoudstips over storingen en
allerlei andere zaken die met onderhoud, leveranciers en reparatie te maken hebben. Door deze wijsheid te
bundelen kunnen wij elkaar helpen en er profijt uit trekken.
allerlei andere zaken die met onderhoud, leveranciers en reparatie te maken hebben. Door deze wijsheid te
bundelen kunnen wij elkaar helpen en er profijt uit trekken.
Persoonlijk
Iets over mijn persoon: ik ben technisch opgeleid, LTS, daarna naar de Zeevaartschool en een korte periode
op de grote vaart gevaren. Bleek toch niet helemaal mijn ding te zijn, vooral de beperkte sociale contacten
aan boord.
op de grote vaart gevaren. Bleek toch niet helemaal mijn ding te zijn, vooral de beperkte sociale contacten
aan boord.
Mijn eerste echte baan was bij Fokker Vliegtuigfabriek op Schiphol. Het was de periode van de eerste
oliecrisis en Fokker Vliegtuigfabriek kreeg enorm veel bestellingen voor zijn energiezuinige propeller-
vliegtuig, de Fokker F27. Eigenlijk was het de bedoeling om deze productielijn op een heel laag pitje te
zetten, maar door de grote vraag moest er plotseling opnieuw veel gebouwd worden. Daarom werd in die
periode veel personeel aangenomen. Het leek mij geweldig om bij Fokker te mogen werken en dat lukte.
Als test-coördinator voor modellen op ware grootte, vliegproeven, testen van onderdelen en voor allerlei
ergonomische proeven. Daar komt veel mijn technische kennis vandaan.
oliecrisis en Fokker Vliegtuigfabriek kreeg enorm veel bestellingen voor zijn energiezuinige propeller-
vliegtuig, de Fokker F27. Eigenlijk was het de bedoeling om deze productielijn op een heel laag pitje te
zetten, maar door de grote vraag moest er plotseling opnieuw veel gebouwd worden. Daarom werd in die
periode veel personeel aangenomen. Het leek mij geweldig om bij Fokker te mogen werken en dat lukte.
Als test-coördinator voor modellen op ware grootte, vliegproeven, testen van onderdelen en voor allerlei
ergonomische proeven. Daar komt veel mijn technische kennis vandaan.
Die ga ik met je delen, en natuurlijk nodig ik je ook uit om zelf reacties, vragen en eigen bijdragen te
leveren.
Mail die aan admin@stentorclub.nl en het komt goed.
leveren.
Mail die aan admin@stentorclub.nl en het komt goed.
Tot de volgende keer !

Reacties
Een reactie posten