Nu eens wat vragen...

In de afgelopen blog's werden tips gegeven, nu draaien we het eens om.

Dr. Stentor, a/b Noroc, alias Johan Schaaf, zelf heeft een vraag over de schuifdeuren. Dat zijn lastige dingen als het gaat om wind- en waterdicht maken en houden, en dat merk je als je met windje 10 op de zijkant overwintert aan boord !

Pantografen (zoals bij zeegaande pilots en bij vliegtuigen) zijn erg duur en vragen veel ruimte. Maar bij geruchte vernomen, zijn er Stentorvaarders die een oplossing hebben.

Laat weten !

Peter Graaf van Sarah heeft een eenvoudiger vraag: welke lak gebruik je in het interieur van een Stentor ?
Daarop een antwoord geven is misschien toch lastiger dan op het eerste gezicht lijkt.

Gaat het om blank overlakken, glanzend of mat ? Of gaat de lak er zoveel mogelijk af, en moet er kleur worden aangebracht ?

Graag tips !






Reacties

  1. Wij hebben gedeeltes met kleurbeits gedaan waar het verkleurd (gebleekt) door de zon was.
    Er is speciaal middel om het goed schoon te malen en is tevens een een voorbehandeling.
    Verder is bij ons het lijstwerk uitgevoerd met twee componenten glans lak de grote vlakken zijn in de matte lak( dus geen eiglans maar echt 100% mat).
    Het is een beetje experimenteren.
    Door het zweet in je handen wordt de lak aangetast op den duur en wordt een beetje kleverig en lelijk.
    Mooi klusje voor het voorjaar.
    Veel succes!
    Johan Schaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De beschadigde plekjes op het houtwerk hebben wij bijgewerkt met binnen beits kleur teak. Aantal lagen afhankelijk van verkleuring. Daarna afgelakt met blanke binnen beits mat.
    Groet, maarten de vos

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Accu's: aandacht waard

Ervaring met spudpalen ?

Vraag van Peter Groepper